var verklaring 2013 vergeten aan te vragen, kan je deze als nog aanvragen?

Ben vergeten mijn var verklaring in 2013 aan te vragen voor dat jaar. Nu vraagt een opdrachtgever om deze verklaring van 2013. Kan ik deze als nog opvragen?

Toegevoegd na 25 minuten:
Als het niet meer mogelijk is wat zijn dan de gevolgen voor de opdrachtgever en mij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, en het is logisch dat dat niet kan.

De opdrachtgever die een VAR wil hebben, heeft deze nodig vóór de opdracht wordt gegeven. Aan de hand van de VAR bepaalt hij of hij al dan niet loonheffingen moet inhouden. Achteraf heeft dat weinig nut meer want dan heb je je geld al gehad. (Dan heeft de opdrachtgever zich wel in de nesten gewerkt als blijkt dat hij loonheffingen had moeten inhouden en dat niet gedaan heeft. Maar goed, dat is zijn verantwoordelijkheid).

Je kunt dit jaar een VAR aanvragen voor 2014 en vanaf 1 september kun je er een aanvragen voor volgend jaar.
Computoon