Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk % moet je aanhouden voor verpakking bij calculatie verkoopprijs? Of moet ik een % aanhouden van de vkp voor verpakking?

is b2b product, er gaan 2 items in een doosje, maar ik vraag me af wat een redelijk % is voor de verpakking.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
733

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat hangt sterk van het product af. Als het product weinig kost, maar een mooie, luxe uitstraling moet hebben in verband met de verkoopprijs, dan mag de verpakking wat kosten.
Gaat het om een grote-aantallen product dat voor een minimale prijs in de schappen moet, probeer je de verpakking ook minimaal te houden.
Kwetsbare producten vereisen vaak ook een wat duurdere verpakking.
Wat mij betreft kan de verpakkingsprijs tussen 1% en 10% van de verkoopprijs, of tussen 1% en 90% van de kostprijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet helemaal opgelet: in B2B is de verpakking meestal voornamelijk functioneel. Dan is een relatief hoge prijs niet aan de orde. Dan zul je, afhankelijk van het product, tussen de 1 en 10% (max 20%) uitkomen.
Bij parfums en zo heb ik altijd het gevoel dat de verpakking duurder is dan de parfum zelf. Bij een kilo kip stelt de verpakking niks voor. Daartussenin zul je ergens moeten gaan zitten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat om houten producten die verzonden moeten worden per post. Gewicht is max 800 gram. Wat zou je per product aan kosten moeten rekenen in%?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding