Wat heb ik nodig voor een internetwinkel?

En dan gaat het niet om het assortiment en om de winkelsoftware, maar om belastingen en de kamer van koophandel etc.

Wat heb ik hiervoor nodig om het legaal te doen?

>Dan heb ik nog een probleem, ik ben minderjarig. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet een bedrijf beginnen, bijvoorbeeld een eenmanszaak.

Daarvoor ga je naar de KvK en dan kun je je inschrijven.

Zij maken eea met de belastingdienst in orde zodat je een BTW-nummer hebt.

Dat is alles.

Als je het echt overweegt, zorg dan dat je adminstratie in orde is! Echt heel belangrijk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
KvK maakt BTW-nummer niet in orde, verzoekje zul je echt zelf aan BD moeten richten... En heel formeel is daar niet eens een KvK inschrijving voor nodig, maar dat terzijde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tegenwoordig doet de KvK dat wel. Je hoeft je inderdaad niet perse in te schrijven bij de KvK

Andere antwoorden (3)

Een goed businessplan, zodat je geld kunt lenen en je sowieso precies weet waar je aan begint. Een gedeelte van het benodigde geld zul je zelf al moeten hebben om te kunnen starten, dus dan heb je meteen een antwoord op je eerdere vraag ;-) (zie link ).
Begin met het businessplan en ga dan naar de KvK voor advies over hun nu verder, ze hebben allerlei informatie en hulp voor startende ondernemers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
KvK is uitgelegd. De wijze waarop je via een plan moet werken ook.

Minderjarigheid kan opgeheven worden, althans voor een eenmanszaak, door mede te laten tekenen voor aansprakelijkheid door 1 van je ouders.

En daarnaast; zoek eerst 10 klanten die niet alleen ZEGGEN je te willen betalen voor je diensten, maar het ook gewoon keihard DOEN. Teveel mensen gezien die dachten "dat is wel te verkopen"...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik verkoop nu al goed via Marktplaats, maar het lijkt mij handiger om dat via een webwinkel te doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Want? Bij marktplaats maak je gebruik van de schaalgrootte van de bezoekers, en via een webwinkel moet je dat nog maar zien te halen. Onkosten voor een eenmanszaak zijn tenminste 1.000 euro per jaar (KvK, administratie, etc). Stel dat je 20% marge maakt, betekent dat je tenminste 5.000 extra moet omzetten om break-even te draaien (veel meer overigens, want er zijn additionele kosten, zoals -onder meer- het realiseren van interesse/bezoekers, marketing dus). Nu geef je waarschijnlijk 0 uit aan marketing, en dat kan door Marktplaats. Je webwinkel heeft die bezoekersaantallen niet.... Ergo, zonder cijfers kun je geen zinnig advies krijgen (behalve dan: blijf nog even genieten van je vrijheid, verdien via marktplaats)