Wat bedoelt men met: 'Met iemand samenwerken op ad-hoc basis'?

Zou je er ook een voorbeeld bij kunnen geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (2)

Met 'ad hoc' wordt bedoeld 'als het zo uitkomt'.
Bijvoorbeeld samen gordijnen ophangen, maar daarna gaat ieder weer zijn eigen weg.
Bedrijven kunnen bijvoorbeeld samen een bepaald projectje uitvoeren omdat ze samen de expertise hebben, zonder dat ze verder samengaan.
12 jaar geleden
"Ad hoc" betekent eenmalig, niet als regel. Dus een samenwerking op adhoc basis betekent dat er op dat moment samenwerking plaatsvindt, en dat op een ander moment voor een heel andere oplossing gekozen kan worden. Ik werk in het onderwijs en ik kan me voorstellen dat ik leerlingen op een bepaald moment tijdens een les iets in groepjes laat doen. Op dat moment deel ik die groepjes in, maar dat is eenmalig. Dus dan wordt er samengewerkt op adhoc basis.