Waarom doet Samhoud dit? Wat is Samhoud? Ik dacht een ideele stichting, maar dat blijkt niet zo.

Ik zag vanavond een spotje van Samhoud. Je kan een blauwe bal bestellen voor "verbinding".
Ik heb zo'n bal besteld. En Samhoud opgezocht:
&samhoud; een gewoon ongewoon adviesbureau.
Maar dat kost toch enorm veel geld, al die gratis "verbindings-blauwe-ballen" opsturen? Levert dat echt wat op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

naast die kostbare gegevens van mensen-die-gratis-dingen-willen EN mensen-die-Verbinding-belangrijk-vinden, levert het ze ook naamsbekendheid op. Ik had er nog nooit van gehoord en werd enigzins nieuwsgierig. Nu kom ik hun naam hier op een website tegen, via jouw vraag, en denk: ohja, samhoud, wat is dat ook al weer... Dat gebeurt vast ook in allerlei andere fora, op twitter. Ze krijgen vele hits op de website want mensen zijn nieuwsgierig. Daar kunnen mogelijk ook nieuwe klanten tussen zitten. Op een gegeven moment verschijnen de ballen in het straatbeeld, de kleur is unicefblauw, heeft een eerlijke associatie en valt op. Er wordt over gepraat, men leest de tekst op de bal, etc etc etc

Dat is allemaal goud waard voor marketeers.

Toegevoegd na 1 dag:
en.. het internet wordt goed in de gaten gehouden door samhoud, hieronder wordt ook op GoeieVraag meegedaan..

ze zijn sliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiim
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het werkt wel.
Ik heb eerst die bal besteld en ben toen pas gaan kijken wat voor club het is.
Maar toch heb ik er geen goed gevoel over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed uitgebreid antwoord.

Andere antwoorden (3)

Samhoud komt op deze manier natuurlijk wel aan de NAW gegevens plus emailadressen van heel wat mensen. maar even afwachten wat ze hiermee gaan doen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ook dat.
Maar aan mijn adres hebben ze niks, dus wat ze ook sturen, dat is voor hun weer weggegooid geld.
Als je wil weten hoe de 'vrinden' van &Samhoud werken, lees dan vooral 'Veranderend Getij' van Marcel Metze, het boek over de reorganisatie bij Rijkswaterstaat.

&Samhoud heeft zo z'n heel eigen ideeen over hoe je adviseert binnen reorganisaties; nl. door hele dikke vriendjes te worden met de bovenste bovenbazen. Voor de rest van de organisatie heet dat gewoon een 'integriteits-issue'.

Het is dat ik een meisje ben, anders zou ik er blauwe ballen van krijgen.

Misschien dat &Samhoud toch meer integriteitsgevoel heeft dan de bovenste bovenbazen van RWS en vindt dat al die belastingcentjes in de vorm van blauwe ballen terug naar de mensen moeten die ze betaald hebben.

Het zal vast wat opleveren in de vorm van publiciteit en een warm gevoel, en nieuwe klanten.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb hem meteen besteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben het hoger doel Together we build a brighter future. Wij vinden dit heel belangrijk en hebben daar dan ook veel voor over!

NAW gegevens zijn slechts om te informeren over andere verbindingsacties. Wij zijn een B2B bedrijf dus hebben geen belang bij het hebben van deze gegevens van consumenten.