Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

personeel been grebroken?

personeel heeft been gebroken en werkte pas 1 dag bij ons
Moeten we nu blijven doorbetalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
854
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1 dag dan zit ie nog in ze proeftijd dus kan je hem zo ontslaan

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Zolang de werknemer in dienst is: ja.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden
Ja en nee

Alleen je kunt hem of haar in de proeftijd haar werk ontbinden.
Als je wel of niet tevreden bent.

Dit mag alle dagen, alleen in de proeftijd.

Je hoeft geen reden op te geven.
Maar dat spreekt voor zich

Maar er zijn bepaalde momenten dat u niet zo mag ontslaan, bijv bij zwangerschap
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
In de proeftijd mag je iemand altijd ontslaan, zonder opgave van redenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Computoon,
Ontslag omwille van een zwangerschap wordt gezien als discriminatie op basis van geslacht en mag om die reden dus niet.
Dus bij ontslag in die gevallen moet je wel degelijk een heel goede andere reden aan kunnen dragen (of verzinnen) omdat anders een rechter heel snel mee zal gaan met een ex-werknemer die aangeeft dat de eigenlijke reden van het het ontslag omwille van de zwangerschap is.
Computoon
10 jaar geleden
Als iemand in de proeftijd wordt ontslagen waarbij zwangerschap de echte reden is, zal de werkgever wel een argument bedenken als 'paste niet in het team' of een andere nietszeggende 'reden' waar de werknemer niets mee kan.
Als hij nog in zijn proeftijd zit kan je hem ontslaan (ontslag tijdens ziekte is dan namelijk wel toegestaan), niet dat ik dat netjes vind maar juridisch is dat wel degelijk mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En om het een beetje netjes te houden, spreek je af dat hij terug kan komen als hij genezen is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Computoon
10 jaar geleden
De toezegging dat de werknemer terug mag komen als hij genezen is , vind ik niet verstandig. Dat laat een vreemde indruk achter bij de werknemer: 'Oh, ik word dus ontslagen omdat ik 'ziek' ben..., zo gaan ze hier dus kennelijk om met mensen die ziek zijn...' En hoe zit dat dan in de tussentijd? Moet de werkgever dan iemand in dienst nemen die weer weg moet als de kandidaat die op dag 1 zijn been had gebroken weer genezen is?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding