Ik wil een webshop beginnen. Met welke rechtsvorm moet ik me inschrijven bij de KvK? En met welke belastingen krijg ik dan te maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Antoni
10 jaar geleden
De Kamer van Koophandel geeft cursussen aan startende ondernemers zoals jij. Daarin worden jouw vragen vast wel behandeld! Kijk eens op www.kvk.nl.

Antwoorden (2)

Als jij de webshop alleen opzet zonder aandeelhouders en zonder partner kun je voor een EZ (eenmanszaak gaan). Mocht je later samen gaan werken kun je over gaan naar de VOF (vennot schap onder firma).
Heb het zelf ook gedaan voor moeders (kleding). EZ is voldoene want ik wil der niets mee te maken hebben (kleding is gwn weg niet mijn ding). En waarschijnlijk heb je al concurrentie genoeg =P

GrtZ..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een EZ begint, heb je te maken met Omzetbelasting (BTW), en inkomstenbelasting.
Dat ligt er aan wat jij bedoelt met een webwinkel.

Heel veel mensen verkopen zelfgemaakte spulletjes via gratis webwinkels op sites als "met de hand" of Marktplaza".
Dat wordt dan gezien als hobbyverkoop.
Formeel moet je de inkomsten hieruit opgeven aan de belasting, maar je moet eerst maar eens zien om je ook inkomsten hebt. Want de concurrentie is enorm. En de uitgaven kunnen ook hoog oplopen en eventuele cursussen e.d. horen daar ook bij.
Voorbeeld: http://riccreaties.marktplaza.nl/

Geen rechtsvorm, geen belastinggedoe.
Voor 2014 kan er tot aan € 6.230 belastingvrij bijverdiend worden.

Gaat dat lopen en wil je het serieuze aanpakken lees dan de informatie van de Kamer van Koophandel

http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-starten/kies-uw-start/starten-met-een-webwinkel/