Hoe kan ik een btwnummer aanvragen voor de stichting?

Wij hebben voor onze stichting een website gemaakt. Om deze website te openen, hebben we een btw-nummer nodig. Hoe kan ik deze aanvragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (2)

Hoe kom ik aan een BTW nummer?Op de website van de belastingdienst www.belastingdienst.nl/downloads kunt het formulier voor startende onderneming downloaden en invullen, u krijgt dan door de Belastingdienst een BTW nummer toegewezen. Dit nummer moet u vermelden op het briefpapier van uw BV en alle andere uitingen van uw BV.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik neem aan dat het bij een stichting hetzelfde werkt als bij een BV.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je als je schrijft dat een btw-nummer nodig is om een website te openen? Het is mogelijk om alsnog een btw-nummer te krijgen als je dat niet hebt gekregen toen de stichting werd aangemeld bij de Kamer van Koophandel. Schrijf daarvoor een brief naar het belastingkantoor in jouw regio: http://bit.ly/BDadrs. Vermeld in die brief waarom je denkt dat er btw-plicht ontstaat voor de stichting. Op onze website vind je meer informatie over belastingen voor stichtingen en verenigingen: http://bit.ly/StiVer.

Met vriendelijke groet,
Stan
Webcareteam Belastingdienst