Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo, ik ben ZZP'er, ik werk als vormgever. Wanneer ik een klus wil doen voor iemand uit Amerika, hoe werkt het dan met de BTW? Bereken ik diegene 21

Toegevoegd na 16 minuten:
Hallo, ik ben ZZP'er, ik werk als vormgever. Wanneer ik een klus wil doen voor iemand uit Amerika, hoe werkt het dan met de BTW? Bereken ik diegene 21%? Amerikanen betalen namelijk veel minder BTW. En moet ik vervolgens dan ook BTW afdragen in Amerika? Of heb ik daar dan ook een BTW nummer nodig. Iemand die hier al eens mee te maken heeft gehad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
894

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Heb even gesnuffeld op internet voor u.
ik kwam hierbij na enig zoeken uit op de site van de belasting dients.
op deze site staat een vragen lijst die u zou kunnen helpen met uw vraag.
zou graag een completer antwoord geven maar ik kan helaas niet voor u deze vragen lijst invullen.

link naar de vragen lijst: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/diensten_in_en_uit_het_buitenland/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan ondernemers in een land buiten de EU geldt meestal de regel dat u geen btw heft en deze verlegt. U moet dan zelf navragen bij de belastingdienst van dat land of en hoe u aangifte moet doen. Let op: hier zijn veel uitzonderingen op! U kunt per geval snel controleren of u wel of geen btw in rekening brengt met de rekenhulp van de belastingdienst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding