Moet ik mij inschrijven bij de KVK of niet?

Hallo allemaal,

Sinds ongeveer een jaar verkoop ik (17 jaar) mijn zelfgemaakte sieraden via de Gratis versie van mijnwebwinkel .nl Mijn omzet is ongeveer 1000/1200 euro per jaar. Mijn vraag is of ik mij in moet laten schrijven bij de KVK of dat het voldoende is om deze inkomsten op te geven bij 'overige inkomsten' op belastingformulieren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

olgens de wet heeft u een onderneming als u zelfstandig goederen of diensten levert aan anderen, met de bedoeling om winst te maken. In de praktijk is het soms lastig om precies te bepalen wanneer er sprake is van een onderneming.

Eenmanszaak inschrijven

Of u een eenmanszaak moet inschrijven hangt ervan af of uw bedrijf voldoet aan de criteria voor een onderneming. Twijfelt u of u uw bedrijf moet inschrijven, neem dan contact op met uw Kamer van Koophandel.