Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kan mijn lening niet terug betalen, wat kan ik doen?

Beste leden,

Ik wil graag jullie hulp.

Ik heb een eenmanszaak. Vorige jaar heb ik 100 K geleend bij de ING bank. Met dit geld ben ik een zaak begonnen, echter is het geen succes geworden.

Momenteel is al het geld weg en heb tevens nog 20 K extra schulden gemaakt bij leveranciers.

Ik ben een student, naast mijn studie was ik bezig met mijn eenmanszaak. Ik heb verder geen andere inkomen. Op dit moment is mijn enige inkomen mijn studiefinanciering. Momenteel zit ik in zware schulden en kan de aflossing van de lening niet betalen.

Wat adviseren jullie mij met mijn probleem. Kan ik een betalingsregeling treffen met ING van bijv (50 euro) p maand. Of zijn er nog andere mogelijkheden bijv. de schuldsanering?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ten eerste vraag ik me af waarom je zoveel leent. Maar dat is bijzaak.

Je kan bij de gemeente schuldsanering aanvragen als je er niet met de bank uit komt. Ook kan je iemand vragen met je schulden. Echt enkel dat je het hoognodige koopt.

Beter bel je de ING voor een regeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
U zou ook eventueel het geld kunnen leven van een goede vriend of een familielid en de bank dan terug betalen en als u dan later het geld weer heeft, later uw vriend of familielid terug betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat hier om 100.000 euro!. Geld lenen om een lening terug te betalen is een slecht advies.
Antoni
9 jaar geleden