Hoe kun je het beste een groot hotel op een privé eiland beginnen ?

Ik vroeg me af hoe je het beste een groot hotel kan beginnen op een privé eiland . Het idee lijkt me vrij tof en leuk om te doen . Mijn doelgroep van toekomstige klanten zullen vooral toeristen zijn denk ik . Als hotel dacht ik aan een niet te groot/niet te klein eilandje waarop ik een hotel zet van ongeveer 80 kamers om te beginnen . Hoeveel geld zal ik hiervoor nodig hebben ? Of hoe kan ik aan mensen geraken die investeren in mijn hotel ( en hoe werkt dat ? )

Ps. Ik heb even opgezocht hoeveel een eiland kost en het is echt verrassend goedkoop soms

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
80 kamers, zo'n 150 gasten.
Bedenk eerst een manier om die mensen naar je eiland toe te krijgen: waarom zou iemand op jouw eiland willen logeren?
Daarna: het eiland kost misschien niet veel, het bouwen waarschijnlijk des te meer: de bouwmaterialen, bouwvakkers, energie(!) alles moet naar het eiland getransporteerd worden.
Als het geen kampeerhotel wordt moet je ook aan water, elektriciteit, riolering en internet (...) denken. Investeerders staan in de rij als je aannemelijk kunt maken dat er geld te verdienen is: begin dus met een zogenaamd businessplan. (Daarin staat wat er geinvesteerd moet worden, en hoe dat geld terugverdiend gaat worden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh bedankt ... Had even niet aan enkele dingen gedacht . Hoe kan ik het dan het beste doen op een eiland in de bahamas ?

Antwoorden (2)

Je zult eerst een plan moeten maken, en kijken of het realistisch is.
Er zijn relatief goedkope eilanden, maar waarom dat zo is: misschien moeilijk bereikbaar, en dan zit jij met een leeg hotel, of je moet eerst voor de infrastructuur(wegen, vliegveld, haven) moeten zorgen. En dan is je eiland al niet goedkoop meer.
En 80 kamers om te beginnen is al heel veel hoor.
Maar als je echt interesse hebt in het hotelleven, ga eens een hoteleigenaar interviewen. Heb je meteen een mooi onderwerp voor je volgende spreekbeurt, werkstuk of wat dan ook
12 jaar geleden
Hou er wel rekening mee dat mensen ook op jouw eiland moeten kunnen komen. Het liefst zonder dat daar een bootreis van een week aan vooraf moet gaan. Dus een vliegveldje is wel een aanrader.

Dan moet je toeristen lokken met service en activiteiten. Ze moeten ook wat te doen hebben op je eiland. Dus winkeltjes, restaurantjes, disco, duikschool, clubs enz is ook wel handig.

Verder moet je voor 80 kamers ook personeel hebben die de kamers schoonmaken, bedienen, koken en de boekhouding doen. En de inkoop. Je moet ergens je verse producten vandaan halen.

En toeristen willen ook kunnen bellen, internetten en tv kijken. Dus dat moet ook aanwezig zijn op je eiland.

Toeristen komen ook in de problemen dus een politiebureau, brandweer, dokter / ziekenhuis / kliniek is ook nodig.

Verder lijkt het me een heel leuk plan. Laat maar even weten wanneer het klaar is, dan boek ik een kamer bij je.