Kan een zzper eigen opdrachtgever zijn bij payroll?

Een zzper schrijft zich in bij een payroll bedrijf om geen problemen te krijgen met de VAR verklaring. Wordt zijn opdrachtgever dan aangeslagen voor de werkgeverslasten of betaald de zzper deze zelf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Die administratieve taken nemen ze van je over dus de afdrachten worden voor je gedaan en jij krijgt wat er over blijft. Payroll verzorgt uw loonverwerking en de afdrachten voor loonbelasting en sociale premies. Zo nemen wij uw administratieve rompslomp uit handen, waar u niet op zit te wachten.
ronron1212
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Die zitten in je uur tarief opgesloten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En nog steeds blijft de vraag "Wie BETAALT de werkgeverslasten?" Ook als ze doorbelast worden, zijn er nog steeds twee partijen die door de Belastingdienst kunnen worden aangeslagen: het payroll-bedrijf of de ZZP'er zelf.
ronron1212
10 jaar geleden
Zoals ik al zei jij wordt per uur betaald via het payroll bedrijf hun incasseren jou uur loon doen de betaling van de belasting en betalen jou de rest uit minus hun commissie.