? Als zzper maak ik nogal wat hotelkosten, mag ik die voor de Inkomsten belasting in mindering brengen ?

Naar mijn idee betreffen het bedrijfskosten om omzet te kunnen maken.
Dus hoef ik daar geen inkomstenbelasting over te betalen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee , die kan je niet bij je inkomstenbelasting in mindering brengen
Wel bij de jaarlijkse belastingopgaaf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt een boekhouding waarin je deze kosten opneemt als ze omzet gerelateerd zijn. Aan de hand van deze boekhouding doe je belasting aangifte elk jaar en dat is wat je doet. tussen tijds kun je niks aftrekken of verrekenen behalve de BTW die ook uit je boekhouding moet komen.
ronron1212
10 jaar geleden
Als je als ZZP'er door de Belastingdienst wordt gezien als onderneming dan zijn zakelijke hotelkosten gewone bedrijfskosten. (NB: btw over voedsel en drank is niet als voorheffing aftrekbaar, dus ook gewoon boeken als kosten). Je houdt een boekhouding bij voor je bedrijf, waarin alle omzet wordt verantwoord. "Alle" zakelijk gemaakte kosten (er zijn flink wat regels voor) kun je als kosten opnemen in diezelfde boekhouding.

Uiteindelijk blijft dan het, hopelijk positieve, resultaat over, wat als 'winst uit onderneming' in het aangifteprogramma terecht komt.

Tip: raadpleeg een administratiekantoor.
Computoon