Waarom is het verstandig om zakelijk en prive bankieren bij verschillende banken te doen?

Ik krijg van verschillende personen te horen dat ik zakelijk en privé bankieren gescheiden moet houden. Alleen niemand kan met vertellen waarom. Wat zijn goede redenen om het gescheiden te houden of om het juist bij dezelfde bank te plaatsen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Naar mijn idee maakt het niets uit als je een rekening op naam van de zaak hebt en een rekening op eigen naam ( prive )
wij hebben het al jaren zo en nergens geen problemen mee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een zakelijke én een privérekening bij de ING en een zakelijke spaarrekening bij de RABO. Om daar geld van te kunnen opnemen, heb ik dus ook een zakelijke betaalrekening bij de RABO.
Ik heb er wel voordeel van gehad. Toen de ING er in april telkens een paar dagen uit lag, moest ik net mijn inkomstenbelasting betalen. Dat heb ik toen via de RABO gedaan. Anders had ik echt in de problemen gezeten.

Maar ja: je hebt het dan wel over een uitzondering.
Let op: als je meer dan 100.000 euro hebt, ZEKER verdelen over verschillende banken, want bij problemen krijg je maximaal een ton terug.