Hoeveel procent van de jaaromzet is een (horeca)ondernemer ongeveer kwijt aan verzekeringen, inkomstenbelastingen, btw, etc.?

Toegevoegd na 18 minuten:
Stel dat ik )als ondernemer van een koffiehuis zonder personeel) een jaaromzet heb van 200.000 euro en ik trek alle kostenposten voor mijn horecabedrijf daar vanaf. Hoeveel geld of hoeveel procent houd ik dan netto over?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Café: 30 % inkoopkosten 19,1 % loonkosten 22,4 % energie, schoonmaak, heffingen 14,6 % huur, afschrijving, rente 13,9 % winst Restaurant: 32 % inkoop 25,9 % loonkosten 20,1 % energie, schoonmaak, heffingen 13,6 % huur, afschrijving, rente 7,4 % winst

Bronnen:
Elsevier 29 januari 2011 - artikel waarom...

Ongeveer 17 à 18 procent van de jaaromzet. Verschilt per horeca gelegenheid bv. Snackbar, restaurant, café, hotel etc.

De reeds gegeven percentages zijn richtlijnen. Maar alles heeft er mee te maken wat je vaste kosten zijn. Heb je een duur pand of een goedkoop. Btw heeft niets te maken met wat je verdient. Hierin ben je slechts het door geef luik voor de belasting. Omzet is altijd zonder btw. Inkomsten belasting is afhankelijk hoeveel je overhoud. Dat is gekoppeld aan de belastingschijven. Dus uitgaande van de norm percentages. Winst 7% hebt je dus bruto 14.000

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100