Welk bedrijfsstructuur kunnen we gebruiken?

Goedendag allen,

Ik heb een vraag, ik heb samen met een compagnon een bedrijfsplan. We hebben ook al een pand op het oog alleen lopen we elke keer tegen de zelfde vraag aan. Hoe pakken we het aan?

We willen in 1 pand verschillende diensten gaan aanbieden op de medische sector.

Het pand gaan wij zelf verbouwen en maakt ruimte voor 11 verschillende specialisaties. Twee van deze specialisaties doen wij zelf (de kleinste en minst winstgevende) Ook deze ruimtes worden helemaal kant en klaar ingericht met alle bij behoorde toeters en bellen.

Ook hebben we een gezamenlijke kantine, is er receptioniste die de klanten ontvangt. Is er een grote wachtruimte, een ‘’ horeca’’ gedeelte voor kleine hapjes en drankjes. Ook word er 1 website gemaakt waar alle specialisaties op aangeboden word. Voeren we 1 marketing en promotie plan. Zo dat er 1 uitstraling naar buiten is.

Ook gaan we werken met 1 betaalpunt (bij de receptie) evengoed is het heel makkelijk om te kunnen zien wie welke behandeling heeft ondergaan en welke specialisatie hoe veel omzet heeft. Ook word er gewerkt met een gezamenlijke agenda. Wij willen dus de klanten zowel in ‘real live’ gaan ontvangen als telefonisch voor het maken van afspraken en dergelijke.

Nu dachten we aan om de ruimtes te verhuren maar het probleem is dat wij dan zelf niet ‘mee groeien’ met het concept. Wij hebben dan alleen de inkomsten van de huur en een klein stukje van onze eigen specialisaties.
Wie heeft er nog alternatieven? (Geen personeel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een omzet gerelaterde huur , ? Degene met de hogere omzet , legt ook meer beslag op de receptie enz . Maar daar zit een grens aan ! Het moet wel billijk blijven anders stappen ze er uit en terecht . Daarbij je kunt ze niet beknotten of willen mee profiteren van hun goede inzet / en omzet . Je wil ze ook niet in dienst , dan heb je de lusten als het goed gaat en de lasten als het .. Richt je eerst om de boel goed uit de steigers te krijgen en je niet druk te maken of iemand er ook aangaat verdienen . Iets dat degene met de meeste (omzet ) patiënten het meest mee betaald aan de totale voorzieningen . Dus receptie huur , energie enz succes.