Roerende zaken: je blijft eigenaar en je kunt over de een roerende zaak beschikken. Vaak verstrekt een bank een lening en wil dan een onderpand hebben. Als onderpand zijn bedrijfsmiddelen geschikt maar ook debiteuren. Voordeel boven het normale pandrecht is dat de schuldenaar kan blijven beschikken over de roerende zaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat betekent dat je roerende zaken in onderpand geeft aan de bank vanwege een schuld die je aan de bank hebt. Wanneer je de schuld niet betaalt dan kan de bank het onderpand, dus de roerende zaken verkopen om uit de opbrengst de schuld te verhalen.