Waar kan ik een nul uren contract vinden?

Mijn schoonmaakbedrijf gaat een nul uren contract tekenen met een Tandartspraktijk

We hebben afgesproken dat het om een nul uren contract gaat

Echter kan ik nergens iets vinden over een goed voorbeeld waar het al kant en klaar is

Iemand misschien een idee?

Toegevoegd na 1 uur:
Wij zijn een schoonmaakbedrijf en willen een contract waar wij alleen werken op oproepbasis. Dit houdt in dat wij pas gaan werken wanneer zij ons nodig hebben.
En hiervoor zoek ik dus een contract

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (5)

Hierbij de tekst van een Model Oproepovereenkomst (nulurencontract). Hopelijk bedoel je dat.
In bron 2 de regels van een nul-urencontract.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de onderstaande bron staan 2 voorbeelden (er staan er 3 maar voorbeeld 1 werkt niet) van een nul uren contract. Voorbeeld 2 is voor onbepaalde tijd.
Misschien kan je hier wat mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Arbeidscontract zonder urengarantie (nul-urencontract)

Je moet gaan werken als je werkgever je oproept. Je werkgever hoeft alleen de uren die je werkt aan je uit te betalen, maar als je een contract van maximaal 15 uur in de week hebt zonder vaste werktijden, dan moet je minimaal drie uur per oproep krijgen uitbetaald. Er is geen afspraak gemaakt over het aantal uren dat je minimaal werkt. Na verloop van tijd moet je werkgever je loon voor een aantal uren doorbetalen. Dit is na een half jaar, maar de cao kan daar uitzonderingen op maken. Vraag dus altijd de cao-tekst als de werkgever na een half jaar door wil gaan met een nul-urencontract. Hoeveel uren je dan doorbetaald moet krijgen, ligt aan het aantal uren dat je de drie maanden daarvoor gemiddeld werkte.

Uit andere bron:
Nul-urencontract
•Bij een oproep moet de werknemer aan het werk.

•De werknemer heeft een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd.

•Er is geen afspraak over het aantal te werken uren.

•Alleen over de gewerkte uren wordt loon betaald. Deze afspraak moet op papier staan.

•Deze afspraak geldt alleen voor de eerste zes maanden van de arbeidsrelatie. Na die zes maanden wordt het loon doorbetaald, ook als er geen of minder werk is, tenzij daarover andere afspraken gemaakt zijn in de cao die van toepassing is. De hoogte van de doorbetaling wordt bepaald door het gemiddeld aantal gewerkte uren in de laatste drie maanden.
Computoon
11 jaar geleden
Een bedrijf dat een nul uren contract sluit met een ander bedrijf is een rare overeenkomst. Een nul uren contract wordt gebruikt om een werknemer aan te nemen die op op roep basis komt werken. Ik weet niet wat je in een nuluren contract gaat afspreken van bedrijf tot bedrijf.

Toegevoegd na 26 minuten:
Ja dat begreep ik dat je daar een contract zoekt maar dat zul je toch zelf moeten maken een contract op afroep.
ronron1212
11 jaar geleden
In zo'n geval spreek je niet direct van een nul-uren contract zoals bij relatie werkgever-werknemer wel het geval is. Je moet het denk ik eerder zoeken in de richting van een "opdrachtbevestiging" of "leveranciersovereenkomst" . Hierin vermeld je dan de gemaakte afspraken. Zoals dat je op afroep komt en welk uurtarief en eventuele bijkomende kosten je dan rekent.
Denk ook aan bijvoorbeeld verschil in dagtarief en avond- en of weekendtarief. Ook kun je daar betalingsafspraken in vastleggen (betalen binnen zoveel dagen na factuurdatum), en verwijzen naar de Algemene Voorwaarden van je bedrijf als je die hebt. Op onderstaande links staan wat voorbeelden om een idee te krijgen.