Ik werk als ZZP er bij Zorg Punt,maar is failliet,en ik heb al 2 maanden geen loon ontvangen wat kan ik doen?ik krijg nog 2000 eu

Toegevoegd na 3 minuten:
Van december 2012 is Zorg Punt gesloten ,,ik heb geen betaling gekregen van Oktober en November...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nu is het tijd om contact op te nemen met de curator. Op rechtspraak.nl staat in het insolventieregister de naam van de curator die de rechtbank aangewezen heeft. De curator gaat proberen om zoveel mogelijk geld voor de schuldeisers bij elkaar te verzamelen. Dit doet hij of zij door bezittingen van het bedrijf te verkopen, openstaande vorderingen te innen en te kijken of het mogelijk is om (een deel van) de activiteiten door te verkopen of door te laten starten. Door u bij hem of haar te melden wordt uw vordering geregistreerd en meegenomen als er (deels) betaalt kan worden.

In slechts uitzonderlijke gevallen is het mogelijk om 100% van de vorderingen te betalen, maar vaker gaat het om (veel) minder. Dit hangt af van hoeveel activa er nog in een bedrijf aanwezig is.

Let wel: het kan nog wel even duren voordat je weet hoeveel en wanneer er betaalt wordt. Een faillissement duurt minstens een jaar, maar als het een complexe zaak is kan het veel langer duren. Er wordt pas bij het beëindigen van het faillissement betaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal er zeker een zaak van maken,,dank je voor je reactie,,

Andere antwoorden (1)

Als zzp=er ontvang je geen loon maar je gefactureerde uren. Als het bedrijf failliet is krijg je voor 99% zekerheid niets meer. Ook de 2 maanden waar je het over hebt ben je kwijt.
ronron1212