Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik personeel wat eenmalig voor mij werkt een heel contract geven?

Ik heb een partyservice. Stel ik heb een opdracht binnen waarbij de opdrachtgever personeel wil. Ik heb voldoende vrienden en familie die mij hierbij kunnen helpen.

Dit is slechts eenmalig want ik heb ze maar 1 avond nodig.

Moet ik volgens de officiële regels deze mensen een 'contract' laten tekenen? Op de factuur voor de opdrachtgever komt natuurlijk het aantal personeelsleden te staan en het daarbij gewerkte aantal uren. Hoe werkt dit wanneer de fiscus mij komt controleren?

Ik hoop dat ik het zo goed genoeg omschreven heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja er moet een contract zijn, daarnaast is dit van belang voor het afdragen van (loon)premies.
http://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=42578
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou een dagcontract kunnen opstellen, als dat bestaat. Ik weet dat ze bij weekendwerkers vaak een weekendcontract geven (om de extraatjes die je vaste werkgevers moet geven te kunnen omzeilen), dus zoiets als een dagcontract zal ook wel bestaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens bij uitbetaling via een IB47 formulier van de belastingdienst
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding