Moet ik personeel wat eenmalig voor mij werkt een heel contract geven?

Ik heb een partyservice. Stel ik heb een opdracht binnen waarbij de opdrachtgever personeel wil. Ik heb voldoende vrienden en familie die mij hierbij kunnen helpen.

Dit is slechts eenmalig want ik heb ze maar 1 avond nodig.

Moet ik volgens de officiële regels deze mensen een 'contract' laten tekenen? Op de factuur voor de opdrachtgever komt natuurlijk het aantal personeelsleden te staan en het daarbij gewerkte aantal uren. Hoe werkt dit wanneer de fiscus mij komt controleren?

Ik hoop dat ik het zo goed genoeg omschreven heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Ja er moet een contract zijn, daarnaast is dit van belang voor het afdragen van (loon)premies.
http://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=42578
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou een dagcontract kunnen opstellen, als dat bestaat. Ik weet dat ze bij weekendwerkers vaak een weekendcontract geven (om de extraatjes die je vaste werkgevers moet geven te kunnen omzeilen), dus zoiets als een dagcontract zal ook wel bestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens bij uitbetaling via een IB47 formulier van de belastingdienst