ik wil en auto kopen als zzp er...bij de garage staat op auto 16900 bruto wat moet ik dan bètaalen is het 16900+btw of is het al in berekend? Bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

€16900 bruto moet je betalen. Je kan dan het BTW deel bij de belasting aftrekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal is het een marge auto, daar zit geen btw in......
BTW verrekenen kan alleen bij een nieuwe auto of als het een BTW-occasion is. Daar zijn er relatief maar weinig van. Als het een marge auto is (occasion zonder BTW verrekening) kun je dus geen BTW verrekenen (terugvragen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de garage reken je dan het volgende af;
16900+afleverkosten (zeg 500 euro)+BTW.
Dus de garagehouder ontvangt van jou 16900+500+3654(21%btw over 17400)=21054

Als je je BTW aangifte gaat doen (meestal aan het einde van het kwartaal) dan mag je 3654 als betaalde BTW in mindering brengen op de te betalen BTW.

Uiteindelijk kost de auto je dan dus 17400