Mag jij een loterijbedrijf beginnen en zo ja, onder welke voorwaarden?

Ik dacht er over na en het lijkt mij een briljant idee om geld te verdienen.

Ik loot wat kaartjes met daarop lotnummers en krijg per lot 1 Euro als tarief. Als ik 500 loten verkoop maak ik 500 euro en kan ik bijv een prijs weggeven van 200 Euro. Ik maak daarop 300 € winst. En zo ga ik door totdat ik steenrijk word.

Zou dit kunnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, zo werkt een loterij. Maar ten eerste heb je een vergunning nodig en ten tweede maak je ook nog kosten, zoals voor reclame, de vergunning, de notaris die de trekking moet doen etc. Dus of je winst maakt? En wat doe je als je maar 150 loten verkoopt? Dan moet je toch een trekking houden en een prijs van 200 euro weggeven, anders is het niet eerlijk voor de mensen die wel een lot kochten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet heel wat series lootjes verkopen voor je 'rijk' bent op die manier. En wie gaan die loten kopen van een onbekende? Je kunt ook een piramidespel beginnen: illegaal, maar de winstkansen liggen gunstig.
In Nederland krijg je alleen een vergunning voor een loterij als de opbrengst voor een goed doel bestemd is. Vandaar ook dat die man die zijn huis via een loterij wil gaan verloten een adres is het verre buitenland heeft gekozen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goed doel, of de staat...