Wat is een CRK nummer en hoe vraag ik dat aan?

Ik wil binnenkort op de markt gaan staan om gefrituurde spiraalaardappels te verkopen (tornado potato)
Bij de aanvraag voor de markt vragen ze om een KVK-nummer (heb ik) en een CRK-nummer. Bij het googlen kwam ik op deze site: https://www.hbd.nl/pages/4196/Vragen-over-uw-Registratie-of-Heffing/Aanvraagformulier-bewijs-van-registratie.html

Als ik dit aanvraag, is dat dan goed en staat het CRK nummer dan op dat marktpasje? En is dit het goede marktpasje voor als je voedsel verkoopt? (geen idee of er verschillende marktpasjes zijn)
En wat is het verschil tussen een crk nummer en een hbd nummer? Of is dit hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (1)

Een CRK is een marktpas. Dit is een bewijs van registratie waarmee je goederen kunt venten (en dus op de markt kunt staan).

Je kunt dit aanvragen bij www.crkinfo.nl )HDB). Hier zijn heffingskosten aan verbonden, afhankelijk van wat je gaat verhandelen.

Met de CRK krijg je een eigen nummer dat op de pas staat. Dit is het goede pasje als je voedsel verkoopt. Het HBD nummer is je CRK nummer.

Je moet ook ingeschreven staan bij de KvK.