Moet mijn opdrachtgever mij betalen ondanks faillissement van zijn opdrachtgever?

(Opdrachtgever = A, Aannemer = B, Onderaannemer = C). Ik (C) ben onlangs door B ingehuurd als onderaannemer voor een klus. Nadat ik mijn factuur aan B had verzonden, kreeg ik van B het bericht dat A failliet is gegaan. Hoeft B mij nu niet meer te betalen? Of is hij naar mij toe nog steeds betalingsplichtig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja natuurlijk,
Tenzij in jouw overeenkomst met B anders is afgesproken.
Dat zijn klant failliet is ontslaat hem niet van de plicht om de andere overeenkomst, die met jou zo goed mogelijk na te komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hij zal je gewoon moeten betalen jij hebt niets te maken met het feit dat een ander waar jij geen klus van hebt failliet is gegaan. Uit eindelijk is A de gene die daar last van heeft.
ronron1212