Dat ligt er aan hoeveel klanten je hebt. Als je veel klanten hebt kun je ongeveer per klant uitgaande van zzp'ers ongeveer € 60 per klant verdienen.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ronron , wat zijn de uitgangspunten voor je berekening?
Anders zou je ook best zonder onderbouwing kunnen zeggen dat je met minder klanten € 2.000 per klant per maand kan verdienen.
paulus811
11 jaar geleden
beetje raar antwoord. Wat doet het aantal klanten er nou toe?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paulus 811 inderdaad. Waarom zou het inkomen per klant tot € 60 beperkt zijn?
ronron1212
11 jaar geleden
In het antwoord staat duidelijk voor een zzp'er. Als zelfstandige boekhouder geef je een bedrag per maand aangaande de grote van de boekhouding en niet een tarief per uur. ZZP er krijgen rond dit bedrag in rekening gebracht ken er veel dus.
Voor een gewone boekhouder staat ongeveer een tarief van 65-80 euro per uur. Vermenigvuldig dat zelf met het aantal uren dat je wilt werken en je hebt een maandinkomen. Dat bedrag is wel bruto, dus daar moet alles nog vanaf.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor ieder uur dat je wilt werken moet je dan als zzp-er wel een klant hebben die dat tarief betaalt.
paulus811
11 jaar geleden
Ja, maar dat geldt voor iedere werknemer. Er moet altijd een werkgever zijn die jouw maandsalaris wil betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zzp'er is per definitie geen werknemer. Die vergelijking van je met een werknemer klopt m.i. niet.
paulus811
11 jaar geleden
Voor een organisatie is een ingehuurde zzp-er een werknemer, hij/zij wordt alleen uit een ander potje betaald. Dat je klanten moet hebben die het tarief betalen is logisch, maar mijn antwoord is het tarief wat ongeveer gebruikelijk is. Dat is namelijk de vraag die gesteld is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag gaat over een zelfstandige boekhouder die dus per definitie een ZZP'er is.
Een ingehuurde zzp'er die werkzaam is voor 1 organisatie, en niet meer opdrachtgevers heeft, is formeel wellicht nog ZZP'er maar zal in principe bij controle als werknemer worden aangemerkt omdat hij niet onafhankelijk is maar in een gezagsverhouding werkzaam is. Dat betekent dat degene die hem inhuurt werknemerspremies moet betalen.
paulus811
11 jaar geleden
Ik zie wel waar de vraag over gaat, daar geef ik toch gewoon antwoord op? En een zzp-er met 1 opdrachtgever stuurt gewoon een rekening voor de bewezen diensten. Degene die hem inhuurt hoeft daarover helemaal niets af te dragen, dat is echt onzin. Het aantal opdrachtgevers doet er namelijk helemaal niet toe. Buiten het feit dat het niet klopt wat je schrijft moet je je ook afvragen HOE je denkt te kunnen controleren of je als opdrachtgever de enige bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die controle doet de opdrachtgever in zijn contract met de zzp-er door te eisen dat de zzp-er een verklaring van de Belastingdienst overlegt dat op de betaalde vergoeding geen belasting hoeft te worden ingehouden.
ronron1212
11 jaar geleden
De wet ketenaansprakelijkheid is ook van toepassing op zzp-ers en niet alleen in de bouw.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketenaansprakelijkheid