Waarom eindigt de reclame van Douwe Egberts steeds met "We zijn weer thuis"?

Ik zag de opvallende reclame van Douwe Egberts. Die eindigen steeds met "We zijn weer thuis". Maar wat bedoelen ze daar nu precies mee?

Het lijkt me heel iets anders dan een verwijzing naar "thuis waar je Douwe Egberts drinkt".

Toegevoegd na 2 uur:
NB. Ik wil graag weten wat de marketinggedacht hierachter is. Dus liefst informatie die door DE zelf is gegeven of nog beter de bedenkers van de campagne.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De reclame is sinds 2 weken aangepast. Waarschijnlijk snapten meer mensen het niet. Ze zeggen nu zoiets als "we zijn weer thuis, in nederland, waar het allemaal begon. En dat komt idd omdat het weer in nederlandse handen is gekomen. Het idee om dat zó duidelijk te laten weten omdat ze denken dat nederlanders graag iets kopen wat uit ."eigen land" komt. Zeker nu het hier wat slechter gaat met de economie. Zelfde als promoten om in eigen land op vakantie te gaan. (wat met huidige weer NIET zó goed idee bleek)

Douwe Egberts is sinds kort weer in Nederlandse handen, het was eerder onderdeel van het buitenlandse concern Sara Lee. Dus het is inderdaad meer dan alleen een verwijzing naar de bekende slogan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100