Waarom eindigt de reclame van Douwe Egberts steeds met "We zijn weer thuis"?

Ik zag de opvallende reclame van Douwe Egberts. Die eindigen steeds met "We zijn weer thuis". Maar wat bedoelen ze daar nu precies mee?

Het lijkt me heel iets anders dan een verwijzing naar "thuis waar je Douwe Egberts drinkt".

Toegevoegd na 2 uur:
NB. Ik wil graag weten wat de marketinggedacht hierachter is. Dus liefst informatie die door DE zelf is gegeven of nog beter de bedenkers van de campagne.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De reclame is sinds 2 weken aangepast. Waarschijnlijk snapten meer mensen het niet. Ze zeggen nu zoiets als "we zijn weer thuis, in nederland, waar het allemaal begon. En dat komt idd omdat het weer in nederlandse handen is gekomen. Het idee om dat zó duidelijk te laten weten omdat ze denken dat nederlanders graag iets kopen wat uit ."eigen land" komt. Zeker nu het hier wat slechter gaat met de economie. Zelfde als promoten om in eigen land op vakantie te gaan. (wat met huidige weer NIET zó goed idee bleek)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is hier ook informatie over, of hier bewust voor gekozen is? Soms staat er achtergrondinfo op adformatie.nl of andere vakbladen over reclame.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zó ver gaat mijn kennis helaas niet. Als het echt je interesse heeft zou ik proberen via douwe egberts er proberen achter te komen welk reclame bureau er achter zit en dan daar je vraag beantwoord te krijgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk ben ik geinteresseerd, daarom vraag ik het op Goeievraag :0)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus voor het meedenken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het reclamebureau is Only, volgens mij..

Andere antwoorden (1)

Douwe Egberts is sinds kort weer in Nederlandse handen, het was eerder onderdeel van het buitenlandse concern Sara Lee.
Dus het is inderdaad meer dan alleen een verwijzing naar de bekende slogan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, is het een trap na dan? Want dan interpreteer ik het als een behoorlijke opluchting. Zeker als het zo expliciet in een campagne wordt gebracht. Is hier ook info over? Over de campagne (door de reclamemaker)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie het als een poging van de reclamemakers om de chauvinistische gevoelens van ons op te roepen.
Ik weet niet wat de motieven van de reclamemakers zijn, trap na zou ook nog kunnen ja, haha!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met trap na? Naar wie?