vanaf welke leeftijd mag je je inschrijven bij de kamer van koophandel?

ik ben 12 jaar en wil je inschrijven bij de kamer van koophandel.
Kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leuke vraag

Antwoorden (1)

Inschrijven kan in principe vanaf je 18de, dit heeft te maken met het zgn handelingsbekwaam zijn, dat ben je vanaf je 18de, tot die tijd heb je toestemming van je ouders nodig bij elke transactie die je doet.
Je kan je wel in laten schrijven als je jonger bent maar dus samen met je ouders naar de kvk gaan.
In de link staat nog meer info over een eigen bedrijf starten als minderjarige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook als je jonger bent dan 18 jaar kun je voor een bepaalde activiteit handelingsbekwaam worden verklaard. Dat heet handlichting.