Hoe formuleer jij het best dat het tarief dat je berekent onderhandelbaar is?

Ik heb een reactie gehad op een freelance opdracht waar ik mij voor heb aangemeld. Ze vonden mijn tarief te hoog.

Hoe kun je het best formuleren dat dit tarief onderhandelbaar is, zonder te inschikkelijk te klinken en zonder het over 'onderhandelen' te hebben.

Toegevoegd na 14 minuten:
O, misschien wel goed om erbij te vermelden:
Ik had sowieso al een beetje hoog ingezet. Dus er is wat mij betreft ruimte voor onderhandeling. ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Van gedachten wisselen over?
Nader bespreekbaar maken?
Overeenstemming bereiken met betrekking tot?
Na toelichting mijnerzijds in een persoonlijk gesprek eventuele belemmeringen wegnemen/uit de weg ruimen?
Aangeven, dat het genoemde tarief slechts een indicatie was, waarop je natuurlijk ten alle tijden graag over in discussie wilt gaan, teneinde tot een wederzijds tevredenstellend resultaat te komen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nice, staan een paar bruikbare tussen. Vooral de laatste om aan te geven dat het een indicatie was. Want toegegeven, ik had wat hoog ingezet. ;-) (Zie ook mijn toevoeging)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
succes met het onderhandelen ! ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je! Bedankt voor je bijdrage. :)
Ik sluit de vraag straks. Krijg je de 10 punten voor het beste antwoord.

Andere antwoorden (4)

Hang een verhaaltje op over de kwaliteit van je vaardigheden zodat ze begrijpen dat ze met iets bijzonders te maken hebben en het de prijs dus waard is, en zeg daarna iets als; ".., eventueel kan er over de prijs nog gesproken worden.", of: "eventueel kan ik de prijs nog herzien."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat je erg inschikkelijk moet zijn. Je moet vooral bedenken, dat je jouw tarief bruto is, maar dat het hen het jou slechts netto opbrengt en dat zij weliswaar bruto betalen, maar het hen slechts etto kost. Als jij EUR 500 per dag vraagt, dan brengt dat jou EUR 300 op en kost hen slechts 250 netto. Je moet een markt conform tarief gebruiken, maar je kunt er natuurlijk wel rekening mee houden, dat jouw kosten veel lager zijn (geen koffiejuffrouw enz.) Dus reken jouw tarief uit en dat moet het dan zijn. Doen ze het niet, dat hebben jij en zij pech gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je reactie. Ik heb ter verheldering nog wat informatie toegevoegd. Ik had met het tarief sowieso al wat hoog ingezet. Dus er is wat mij betreft ruimte voor onderhandeling.
Misschien kun je het korting noemen? Hiermee maak je duidelijk dat het tarief dat je vraagt voor iedereen hetzelfde is, maar als de opdracht interessant/ groot genoeg is je bereid bent een korting door te rekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kan je gewoon zeggen dat je bereid bent tot het maken van een vaste-prijs afspraak, of dat je bereid bent enige concessies te doen met betrekking tot het tarief.