Wij bestaan met de zaak volgend jaar 100 jaar kunnen we da. Hofleverancier worden of hoe gaat dit te werk ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Raadpleeg de burgemeester van de plaats waar het bedrijf gevestigd is. (Tip: en de bronsite...)

"Hare Majesteit de Koningin kan het predicaat Hofleverancier toekennen aan kleine en middelgrote Nederlandse ondernemingen die een vooraanstaande plaats innemen in de regio en in de branche. De bedrijven moeten minimaal honderd jaar oud zijn en de ondernemer(s) van onbesproken gedrag. Op dit moment mogen 383 bedrijven zich Hofleverancier noemen.

De toekenning van het predicaat Hofleverancier is een prerogatief van de Koningin en is in 1987 (opnieuw) geregeld in een Koninklijke Beschikking. Het recht wordt toegekend voor een periode van ten hoogste 25 jaar, waarna de gerechtigde aan Hare Majesteit de Koningin bestendiging kan vragen. Een (voorafgaand) verzoek om bestendiging is ook nodig, wanneer het eigendom of de feitelijke structuur van de gerechtigde veranderen. Toekenning vindt in de regel plaats ter gelegenheid van een bijzonder jubileum, bijvoorbeeld bij het 100, 125 of 150-jarig bestaan of bij een zeer bijzondere gebeurtenis in het bedrijf. De aanvraagprocedure start minimaal een jaar vooraf bij de burgemeester van de plaats waar de ondernemening is gevestigd.

Zie ook de Bepalingen betreffende het recht tot het voeren van het Koninklijk Wapen met de toevoeging “Bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier”.

Meer informatie over het predicaat Hofleverancier is te krijgen bij de burgemeester van de plaats waar de onderneming gevestigd is. "
Computoon