In welk wetsartikel staat de juiste volgorde voor factureren?

Ik ben gedagvaard vanwege een niet betaalde factuur terwijl ik nog niet eens een herinnering heb gekregen voor deze factuur. In de dagvaarding wordt ik met wetsartikelen om de oren geslagen, dus vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In Burgerlijk Wetboek 6 en 7 staan een aantal wetsartikelen die betrekking hebben op het feit dat als partij A aan B wat levert dat partij B, A daarvoor moet betalen conform de gemaakte afspraken...

Maar wanneer je gedagvaart bent dan zullen de genoemde wetsartikelen vermoedelijk betrekking hebben op het Wetboek dat geld voor Gerechtsdeurwaarders. Maar daar moet je, je vooral niet druk over maken...

Maar wanneer het een officiële dagvaarding is dan kom je feitelijk niet onder de extra kosten uit. Maar dan moet er in de dagvaarding een datum, tijdstip en rolnummer staan...

Wanneer de zaak zo is, zoals jij omschrijft dan zou ik zeer zeker naar de zitting gaan. Want iemand dagvaarden na een factuur, zonder herinneringen en aanmaningen is niet gebruikelijk...

En achterhaal even, of er tussen de factuurdatum en de dagvaarding wel 90 dagen zit...;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat staat niet in de wet.
Blijf kalm, laat je niet intimideren.
Maak het geld over (als je het hebt en als de rekening terecht is) zonder incasso en/of administratiekosten.
En wacht verdere reacties af. Mocht je weer vervelende brieven krijgen en je weet niet wat je moet doen, stel dan een nieuwe vraag hier.
14 jaar geleden
Alle wetten kun je vinden via onderstaande website.
Heb je de dagvaarding ontvangen van de deurwaarder? ? Dan heb je misschien ook nog iets aan de tweede site, er staan ook weer andere links onder.
Je kunt ook bellen met de Consuwijzer:
5 dagen per week van
8.30-17.30u, nationaal tarief

(td)