ben een bedrijf aan het starten bank werk mee maar vraagt een eigeninbreng van 25% en dat bedrag hoog weet iemand hoe ik dat bij elkaar kan krijgen?

gaat om indoor speeltuin
rabobank gaat mee voor 75%
de andere 25% moet eigeninbreng zijn
prog cijfers zijn goed
en animo ook
weet / kan iemand mij helpen bij dit probleem ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Die 25% moet van je zelf komen, is dus niet de bedoeling dat dit uit bijvoorbeeld een andere lening bestaat. Je zou het natuurlijk wel kunnen bespreken met een kennis of familielid. Eventueel sponsoring van omliggende winkels die er wellicht van kunnen profiteren omdat je een speeltuin begint bij een winkelcentrum. Ouders zouden dan hun kind daar achter kunnen laten en dat ze gaan shoppen.

Toegevoegd na 1 uur:
Wat je kunt doen is bij winkels in de buurt een soort deal maken. Dat mensen bij een winkel voor minimaal 50 euro shoppen dat ze het geld voor een kaartje terug krijgen van de winkelier en dat jij de winkelier dan een soort korting berekend op je huidige prijs. Voorbeeld:

kosten speeltuin kaartje = 5 euro, winkelier vergoed het gehele kaartje maar krijgt dan bijvoorbeeld 50% korting en betaald dus uiteindelijk 2,5 per kaartje. Veel bedrijven doen zulk soort acties met bijvoorbeeld een gratis tablet bij een keuken. De keukenboer hoeft dan vaak maar een geringe prijs te betalen voor die tablet omdat deze groot inkoopt en het is natuurlijk ook direct reclame voor die tablet fabrikant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou nog twee manieren kunnen gebruiken. De eerste is de Tante Agaath lening.
De tweede is crowdfunding, waarbij particulieren allemaal een klein stukje meefinancieren tegen een vast te stellen tegenprestatie. Dat kan terugbetaling met rente zijn, maar allicht ook een abonnement op de speeltuin voor een bepaalde duur.
Crowdfunding organiseer je meestal via een platform. Daar zijn er verschillende van, o.a. symbid.nl, crowdaboutnow.nl en geldvoorelkaar.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die 25% zijn er om jou er toe te brengen ook daadwerkelijk ZELF deel te nemen in het risico. Dat doen ze om 2 redenen:
- als ik jou geld geef [een risico neem] wil ik dat jij dat ook doet
- plannen zijn leuk, maar als je niet instaat bent om [een gedeelte] zelf bij elkaar te krijgen ben je niet serieus.
Als jij iemand zoekt die jouw plannen 100% [of zelfs meer] financiert, dan zoek je iemand met ongelofelijk veel risico bereidheid... wat dat voor mensen zijn laat ik aan jou over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel is die 25%?
heb je het dan over 10.000 of 100.000 euro
Mischien kun je overwaarde van je huis storten.
Is dit niet mogelijk dan zou je "aandelen" kunnen gaan uitgeven. of een compagnon zoeken die er ook iets in ziet.

Mijn ervaring met indoor speeltuinen is dat je wel een heel goed concept moet hebben én laagdrempelig moet zijn. Maar pas op dat je geen na schoolse opvang word.
Zit je plan echt goed in elkaar dan is het vinden van "aandeelhouders" of een compagnon niet moeilijk.