Hoe lang bestaat lego nu al en hoeveel hebben ze er al aan verdient?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lego bestaat sinds 1947.

Antwoorden (3)

De fabrikant is de grootste speelgoedfabrikant van Europa met een omzet van 11,7 miljard Deense kronen (1,57 miljard euro) in 2009 en ze zijn begonnen In 1916
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1916 is niet het jaar waarin Lego ontstaan is. In 1916 begon de uitvinder een houtbewerkingszaakje. Pas in 1947 maakte hij een speelgoed, dat hij Lego noemde.
Lego bestaat sinds 1947 en de fabrikant heeft er 1,57 miljard euro aan verdiend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1,57 miljard sinds 1947 is niet erg veel voor de grootste speelgoedfabrikant van europa..
ronron1212
12 jaar geleden
Dat is ook omgezet in 2009 en niet vanaf 1947.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hetzelfde is daarvoor gereageerd, je doet het zeker voor de punten -.-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@tomachterveld toen ik dat antwoord aan het typen was stond die ander er nog niet dus mond houden!
Er wordt houten speelgoed geproduceerd onder de naam LEGO sinds 1932, en sinds 1947 plastic.

In 2009 is er 1,57 miljard euro omzet gemaakt, hoeveel ze hieraan hebben verdient en een totaalcijfer is niet te vinden.