Moet je een KVK-nummer hebben als je op marktplaats verkoopt?

Hallo Allemaal,

Ik wil graag een eigen bedrijf/ webshop beginnen. Maar ik wil graag via marktplaats beginnen om ervaring te krijgen in het verkopen online. Maar ik wou graag weten of je dan ook een KVK-nummer moet hebben.

En ik had nog een vraag.
Ik wil graag beschermhoesjes voor mobile telefoons, iPod , iPad etc verkopen, maar waar moet ik dit gaan inkopen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou maar eens heel klein beginnen. Koop ergens wat hoesjes die jij leuk vindt, een paar maar, en probeer die dan door te verkopen op Marktplaats. Dat kan iedereen. Iedereen kan gratis advertenties zetten op Marktplaats en andere tweedehandssites, zoals MarktPlaza Tweedehands.nl Speurders.nl Koopplein Als je nog niet eens weet waar en wat je wilt inkopen, is het een beetje voorbarig om daar groot mee te beginnen. Kijk eerst eens of het wel werkt. Want er is al een ontzettend groot aanbod van telefoonhoesjes. http://kopen.marktplaats.nl/search.php?stop_force_description_search=1&from_searchbox_advanced=1&q=telefoonhoesjes&g=0&qsf=0&postcode=5628WL&distance= Zelf vind ik het erg tegenvallen wat je via Marktplaats en de andere sites kan verkopen. Dus nogmaals: probeer het eens met een paar dingen. Als het echt goed gaat lopen en je gaat er echt wat mee verdienen, dan kun je verder gaan kijken en werken.

Iedere onderneming dient zich in te schrijven bij de kamer van koophandel, jij moet dit volgens mij dus ook dien. >>> de hoedjes enzovoort kun je misschien op een mega site kopen waar je die dingen voor een prikkie kan krijgen

ook als minderjarige moet je dat, heb ik ook, het enige nadeel is: als je meer dan 750€ bruto per maand verdient, krijgen je ouders geen kinderbijslag meer

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100