Moet je een KVK-nummer hebben als je op marktplaats verkoopt?

Hallo Allemaal,

Ik wil graag een eigen bedrijf/ webshop beginnen. Maar ik wil graag via marktplaats beginnen om ervaring te krijgen in het verkopen online. Maar ik wou graag weten of je dan ook een KVK-nummer moet hebben.

En ik had nog een vraag.
Ik wil graag beschermhoesjes voor mobile telefoons, iPod , iPad etc verkopen, maar waar moet ik dit gaan inkopen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoesjes kun je in China inkopen. Daar worden ze vaak gemaakt, ik verkoop ze zelf ook en haal ze daar vandaan.

Het beste antwoord

Ik zou maar eens heel klein beginnen.

Koop ergens wat hoesjes die jij leuk vindt, een paar maar,
en probeer die dan door te verkopen
op Marktplaats.

Dat kan iedereen.
Iedereen kan gratis advertenties zetten op Marktplaats en andere tweedehandssites, zoals
MarktPlaza
Tweedehands.nl
Speurders.nl
Koopplein

Als je nog niet eens weet waar en wat je wilt inkopen,
is het een beetje voorbarig om daar groot mee te beginnen.
Kijk eerst eens of het wel werkt.
Want er is al een ontzettend groot aanbod van telefoonhoesjes.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?stop_force_description_search=1&from_searchbox_advanced=1&q=telefoonhoesjes&g=0&qsf=0&postcode=5628WL&distance=

Zelf vind ik het erg tegenvallen wat je via Marktplaats en de andere sites kan verkopen.

Dus nogmaals: probeer het eens met een paar dingen.
Als het echt goed gaat lopen en je gaat er echt
wat mee verdienen, dan kun je verder gaan kijken en werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met sommige dingen wordt je doodgegooid op marktplaats, dus probeer eerst maar eens een paar hoesjes, misschien blijf je er al mee zitten. Goed antwoord +

Andere antwoorden (2)

Iedere onderneming dient zich in te schrijven bij de kamer van koophandel, jij moet dit volgens mij dus ook dien. >>> de hoedjes enzovoort kun je misschien op een mega site kopen waar je die dingen voor een prikkie kan krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet natuurlijk "hoesjes" zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik ben nog geen onderneming, ik wil eerst gaan kijken of het goed gaat lopen en dan een webshop/bedrijf beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je groot en goedkoop wil inkopen moet je naar een groothandel daar heb je een kvk inschrijving voor nodig en zal je als je wat verkoopt omzet belasting moeten gaan betalen.
Je kan wel proberen om zomaar te gaan verkopen maar daar zal je nauwelijks winst uit kunnen halen. Verder is winst inkomen, wat je zal moeten opgeven bij de belasting.
Het is allemaal niet zo eenvoudig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geld het ook als je minderjarig bent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als minderjarige moet je je ook inschrijven, heb ik ook, als je meer dan 750€ per maand bruto verdient, krijgen je ouders geen kinderbijslag meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe gaat dat allemaal in zijn werk dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee onder de 18 kan je je niet inschrijven. En ben je nog handelsonbekwaam zoals dat in de wet heet.
Dus dan kan je sowieso niet ' handelen'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onder de 18 ook hoor, hoe kom ik als 16 jarige anders aan een kvk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met toestemming van je ouders die ook aansprakelijk zijn voor jouw handelen.
ook als minderjarige moet je dat, heb ik ook, het enige nadeel is: als je meer dan 750€ bruto per maand verdient, krijgen je ouders geen kinderbijslag meer