Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet mijn aangifte voor 1 april hebben verstuurd. Nu is dit op een zondag en komt die dag iemand mijn belastingaangifte doen. Is dit dan te laat?

Is er enig coulance hierin. Ik weet dat het zwart/wit gezien een dag te laat is maar dit valt in het weekend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
699

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hier is vrij veel coulance in, je krijgt echt niet zomaar een boete. Zoals de andere reactie aangeeft wordt je aangifte in eerste instantie langzamer verwerkt. Zorg wel dat dit niet ieder jaar gebeurd.

Een andere optie is om uitstel aan te vragen. Dus officieel regelen dat je hem later in kan leveren. Dit wordt eigenlijk altijd wel goedgekeurd. Ik laat mijn aangifte altijd doen door een accountant, deze vraagt standaard jaarlijks uitstel aan zodat hij en ik het kunnen doen wanneer het uitkomt. Dit is nog nooit afgekeurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan ben je "te laat" in de ogen van de belastingdienst. Ze zullen je aangifte wel accepteren, alleen wordt deze , na alle wel voor 1 april ingeleverde , behandeld. Het duurt dus langer voordat je bericht zult krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit is te laat. Weekend maakt niet meer uit. De meeste aangiften worden tegenwoordig online verzonden.
Je kan uitstel aanvragen bij de belastingdienst. Dit kan telefonisch mbv je digid via de belasting telefoon. Je krijgt danb een paar maanden uitstel, je eventuele teruggaaf en verrekening met te veel of te weinigg ontvangen toeslagen is ook pas later
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding