Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als gastouder ben je verplicht een aansprakelijkheidsverz te hebben maar AVB volgens mij niet. Maar is het echt nodig ivm bijv. letsel oppaskind?

Kleding van oppaskinderen vind ik een aanvaardbaar risico. Mocht ik ze een keer vervoeren dan heb ik een inzittendenverzekering. Maar als er een kind een gat in zijn hoofd valt kunnen ze dat dan op mij verhalen? Lijkt mij zo ver gaan. Of kinderen onderling.
Nu ben ik wel ingeschreven bij de KvK, maar vraag me af of dat uitmaakt want ik werk ook alleen via de gastouderbureau's.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
951
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AVB? Kinderen zijn gewoon verzekerd voor medische kosten dus welke kosten zullen ze dan op jou willen verhalen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is avb of avp?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
aansprakelijkheidsverzekering Bedrijven of Particulieren

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als zelfstandig ondernemer dien je een bedrijfsverzekering te hebben voor ongevallen. Als je bijv. van de trap valt met een gastkind op de arm kan de schade die het gastkind oploopt bij de val, zeker op jou verhaald worden. De kosten voor zo'n verzekering zijn ongeveer 8 euro per maand. Daar wil je toch geen risico voor lopen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding