Hoe moet de perfecte herenkledingzaak er uitzien?

En dan bedoel ik naast visueel ook; welke merken moeten er worden verkocht; wat voor personeel moet er staan; wat moet er nog meer te koop zijn behalve kleding; welke aftersales is er belangrijk; prijsniveau? Enz.

Toegevoegd na 29 minuten:
De doelgroep is mannen tussen de 30 en de 50, met een minimaal modaal inkomen en een moderne inslag qua stijl.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik heb reeds een gerenommeerde herenmodezaak, en de zaak bestaat dit jaar 11 jaar! Ik ben elk seizoen weer op zoek naar nieuwe aspecten om de zaak te verbeteren, en dat is de reden dat ik deze vraag stel.
Ik verkoop luxe merken in het midden/hoge segment.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je vraagt naar de perfecte kledingzaak, maar als je er een wilt starten moet het ook nog economisch rendabel zijn.

Ik wil graag goed geadviseerd worden, dus door iemand geholpen worden die echt goede stylingadviezen kan geven. Ik kom wel eens in een zaak en die heeft niet de standaard kleding, maar door de manier van verkopen neem ik er toch vaak iets mee. De verkoper ziet gewoon of iets me staat of niet.

Kleding die vermaakt moet worden, moet gewoon gratis. Niks zo flauw als 5,95 extra moeten betalen op een broek van 139.

Dan de merken; op zich doen Gaastra, Gardeur, Brax, Boss etc het altijd wel goed, maar onderscheidend is anders. De eigenaar van de zaak waar ik kom, koopt zelf in in Italië, Duitsland etc. Kost moeite en geld, maar dan hangt er wel iets in je tent wat niet op iedere straathoek te vinden is.

Vaak zie je bij de kleding ook schoenen verkocht worden en natuurlijk de riemen en onderkleding (koop shirts van Alan Red in, de rest is rommel). Zorg bij overhemden ook voor een overvloed aan stropdassen, niks zo irritant om met je net gekochte hempie andere zaken af te moeten struinen naar een bijpassende stropdas.

Wat het prijsniveau betreft is het natuurlijk belangrijk waar je zaak gaat zitten en of het past in de klantengroep die je wilt bereiken en wat er in de buurt woont. In Blaricum zul je een andere zaak openen dan in een Haagse achterstandswijk.

Koppie koffie aanbieden doet het ook altijd goed, maar serveer dan wel goede koffie.

Ik hoor wel waar je de zaak opent, als ie er ongeveer zo uitziet kom ik bij je langs.

Succes!
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Klinkt als de ideale winkel, waar ik graag zou kopen. Dat je de merken van de koffie en machine kent, geeft al aan dat je over dit soort zaken hebt nagedacht en voor kwaliteit gaat, chapeau! Succes met de verkoop!

Andere antwoorden (4)

kinderabeid vrij & kleding die lang mee gaat. de rest is subjectief en voor iedereen anders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kinderarbeidvrij impliceert dat er ook geen kleding gemaakt door kinderen word verkocht. dat er geen kinderen mogen werken in nederland lijkt me evident.
Parkeersplaats voor de deur.

Grote pashokken.

Alles op voorraad.

Overlapende seizoenen, dus niet alleen zomer bijv. Je moet in 1 keer voor meerdere seizoenen kunnen slagen.

Mooie verkoopster die meteen ziet waar het mis gaat bij "de man" en snapt hoe het beste resultaat te bereiken valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, ik voldoe ook voor een deel aan je omschrijving. Al geef ik wel wat meer uit dan minimaal modaal, wat dat ook mag zijn. Ik ga in een pashok staan en vraag de verkoopster van de winkel waar ik bijna alles koop me spullen te brengen die volgens haar bij mij passen. Ik loop dan af en toe naar buiten, laat de dames keuren en wat goed is koop ik. Wat ik ook doe is al jaren van bepaalde merken dezelfde broeken kopen. De betere merken hebben die broeken namelijk jaren in hun collectie met minimale aanpassingen. Dus ik heb een kopzorg minder. Kan ik er ook eens wat trendy spul bijkopen dat maar 1 seizoen meegaat en zo. Broeken blijven langer goed. Schoenen en zo koop ik er ook wel eens. Ga je een winkel beginnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die heeft ze dit jaar al 11 jaar !!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O-ké..hij heeft de zaak dit jaar al 11 jaar ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en heeft hij een parkeerplaats voor de deur, een leuke mevrouw met verstand van kleding en onmogelijke mannen??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nietdetuinman, Ik zou zeggen, vraag het hem zelf ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toe maar..toe maar, dan moet dat wel uitstekend advies èn lekkere koffie zijn, wil je dit 11 jaar vol kunnen houden :-)
Niet denigrerend bedoeld, maar zet er een homosexuele verkoper in. Deze weten zich bijna altijd perfect te kleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb begrepen,dat ik niet in jouw doelgroep val,anders zou ik zeggen herenkleding in alle prijsklassen en deskundig en vriendelijk personeel! Maar ja,ik mag niets zeggen,dus laat maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat idee had ik al,vandaar mijn antwoord,vond het wel(een beetje)humoristisch.