Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je als ondernemer van particulier kopen? En weer verkopen (uiteraard met btw) op mijn webshop. En als je zelf die particulier bent?

Hoe moet je dit dan regelen in de administratie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
686
Antoni
9 jaar geleden
Is dat niet precies wat verkopers van tweedehands spullen doen? Zij kopen in van particulieren die hun tweedehands spullen kwijt willen en verkopen die dan weer aan andere klanten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, want een particulier kan je geen inkoopfactuur geven. En als het al zou kunnen wordt je product onnodig duur, want je kunt geen btw terugvorderen maar moet het wel afdragen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Is dit dan niet precies wat verkopers van tweedehands spullen doen? Zij kopen in van particulieren die hun tweedehands spullen kwijt willen en verkopen die dan weer aan andere klanten.
paulus811
9 jaar geleden
Dank voor je reactie Antoni. Er nog eens over nadenkend vrees ik dat mijn antwoord fout is. Dagelijks worden inderdaad gebruikte goederen zoals auto's van particulieren ingekocht en dat is altijd zonder inkoopfactuur. Ik zat met het probleem van de btw, want dat die niet terugvorderbaar is blijft een punt. Maar je hebt gelijk, ondernemers kunnen van particulieren inkopen.
Antoni
9 jaar geleden
Aan auto's had ik nog niet eens gedacht! Ik dacht vooral aan oude elektronica, meubelen, boeken, DVD's, etcetera.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding