App gemaakt met zijn 2en, kan ik zomaar alleen verder?

Beste GV'ers, ik zit met een vraag:

Ik heb samen met een vriendin van mij een app gemaakt. Deze app is nog niet goed genoeg om te verkopen, en ik zou hier graag alleen aan verder willen werken. Kan ik dat zomaar doen, zonder toestemming van de ander? Het probleem is dat ik het niet kan vragen, omdat ze dan mee zal willen werken aan de ontwikkeling. Dit wil ik alleen niet, omdat ik me steeds meer aan haar begin te irriteren. Ze zal het waarschijnlijk ook niet goed vinden als ik afspreek dat ze een percentage(minder dan 50%) van de opbrengst krijgt. Hoe moet dat nu?

Mocht het van belang zijn, het idee om een app als deze te maken was van haar, maar de naam heb ik zelf bedacht en ik heb er ook het meeste werk in gestoken.

dankjulliewel!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je niet wil dat ze er achter komt dat je alleen wil doorgaan met de app, dan had je beter niet met je volledige naam de vraag op deze manier kunnen stellen.

Antwoorden (1)

Het hangt er vanaf of er iets is afgesproken. Al heb je op een bierviltje geschreven dat de app van jullie samen is, dan kun je niet zomaar je compagnon eruit sturen. Is dat niet het geval, dan kun je er alleen aan verder, een erg sympathieke move is dit echter niet. Wat betreft uitkopen of het alsnog verdelen van de winst, dat moet je zelf weten. Het is natuurlijk wel zo dat als jij haar van jullie project haalt, zij evengoed verder kan werken aan de app en dan zelf uitbrengen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zit zo: zij is nogal lui(voornaamste reden dat ik alleen verder wil, ik zou dan namelijk bijna al het werk doen). Als ik geen initiatief neem, zal zij er ook niet aan verdergaan. Verder was het een schoolproject, dus we hebben het bij school ingeleverd met onze namen erbij. Stel dat ik nu nog eens 4x zoveel werk aan de app zou besteden en er geld mee zou verdienen, heeft zij dan iets te claimen?