Je koopt een partijgoederen via via zonder factuur en ik verkoop het door via mijn webshop. Mag dat?

Producten zijn legaal , zonder factuur kan ik niet aan tonen voor hoeveel ik het heb gekocht .
Hoe werk het precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de producten niet zijn toegelaten voor de NL/Europese markt kan je nog een probleem krijgen met de douane/belastingdienst en in sommige gevallen met de merkeigenaren (in het geval van valse producten).

Antwoorden (7)

Tegenover je kopers in de webshop is er geen probleem,maar ik denk dat de belastingdienst wel graag wil weten wat er naar aanleiding van je webshop uit gaat aan uitgave en inkomt via je inkomsten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
producten zijn legaal maar zwart ingekocht. Verkopen kan je natuurlijk altijd. maar het is en blijft zwart. de belastingdienst zal geen kosten van inkoop aanvaarden Dus alles wat je verkoopt is netto winst.
ronron1212
12 jaar geleden
Als jij iets inkoopt bij een particulier bijvoorbeeld heb je ook geen echte factuur, mijn inziens kan je die gewoon verkopen alleen zal je wel een bedrag voor inkoop moeten boeken, gewoon omschrijving particulier ingekocht eventueel even btw uitrekenen enz. Als je het goed omschrijft en de bedragen kloppen zal er niet gebeuren en blijf je boekhouding correct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag het verkopen, want als je bij een particulier koopt krijg je niet altijd een bon. Je kunt alleen geen BTW terugvorderen bij de belastingdienst als je geen bon hebt waar specifiek BTW op vermeld staat. Je betaalt wel BTW als je de goederen verkoopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iets van een particulier koopt, kun je nooit BTW terugvorderen bij de belastingdienst omdat een particulier geen BTW in rekening kan en mag brengen. Dus ook niet als je een bon van de particulier krijgt.
Je zal de inkoop van de goederen moeten verantwoorden in je boekhouding, de naam en adres van de verkoper zal erbij vermeld moeten staan zodat de belastingdienst na kan gaan waar jij je spullen vandaan hebt.

Zodra jij het volledig ingeboekt hebt mag je de spullen te koop aanbieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het afschrift van de bank kun je aantonen wat en aan wie je hebt betaald.
Alleen zonder factuur kun je geen btw verrekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je een onderneming hebt maar als dat het geval is kan je normaal gezien de belasting terugvorderen.
Je bent belastingplichtige dus je moet een belastingaangifte doen.
Als je dit niet doet ontduik je in principe belasting zonder dat je het zelf wilt doen.
Bv Je koopt een product aan voor 100 euro +21 procent belasting totaal 121 en daarna verkoop jij je producten met belasting (dus steek je die belasting in je zak)
en dat is verboden.
Zulke praktijken zijn normaal strafbaar en zul je je veroordeeld worden volgens het strafrecht

Ik weet niet wat je maandelijkse omzet is(wat ook belangrijk is in vennootschapsrecht)