Hoe bepaal ik de kwaliteit van een tattooshop? Ik ben me aan het oriënteren en tref overal zéér uiteenlopende meningen aan!

Toegevoegd na 10 uur:
Ok, het klinkt alsof er enige deskundigen onder ons zijn..

Ik loop al een hele tijd met een idee rond en heb nog enige hulp nodig om het helemaal vorm te geven. Het gaat om een Latijnse tekst die ik verwerkt in iets sierlijks op mn zij wil laten zetten. Kan iemand me een shop aanbevelen die hier bedreven in zijn (liefst in het Zuiden des lands)...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Via deze link: http://www.veiligtatoeerenenpiercen.nl/ kun je in elk geval nagaan of de shop over de vereiste vergunningen beschikt. Een shop met vergunning wordt geregeld gecontroleerd op oa hygiëne. je hebt dan dus al een beetje zekerheid.

voor wat betreft de kwaliteit van de plaatjes die gezet worden is het toch het beste, om in je vrienden en kennissenkring rond te kijken naar tattoos en de schoonheid er van. er zijn namelijk genoeg shop, die wel over een vergunning beschikken, maar niet echt mooi tatoeëren. kijk en vraag dus goed rond. mond op mond reclame is ook in deze branche vaak het meest betrouwbaar.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Zorg er in ieder geval voor dat je op je gemak voelt. Ga langs bij tattooshops en kijk hoe ze aan het werk zijn of bekijk foto's van gezetten tattoo's. (als je iemand kent die er zijn tattoo heeft laten zetten is nog beter). 1 tip: zorg dat je zeker weet dat er niet te diep wordt getatoeerd. Dat is pijnlijk en met warmte zal de tattoo opzetten succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige juiste manier om de kwaliteit te kunnen weten is door naar een fotoboek te vragen. Dan kun je zien hoe de tattoo;s er uit zien die door hun gezet zijn en dan kun je dus ook gelijk zien of het van een hoge of juist mindere kwaliteit is. Een mooie website met referenties zegt helemaal niets. Alleen het werk dat ze geleverd hebben laat aan jou zien hoe goed ze zijn. Dat kan dus alleen dmv een fotoboek. Hebben ze geen foto's , dan zou ik een andere shop zoeken.
Dan zal er vast nog een enkeling tussen zitten die wel goed is zonder fotoboek te hebben,maar die zijn dan echt zelden. Iedere goede tattoo artiest pronkt graag met zijn kwaliteiten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ben er in mijn antwoord van uit gegaan dat je met kwaliteit bedoelt , hoe goed en mooi ze tatoeëren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt niet helemaal Maria, ze zien er wel mooier uit dan naderhand, maar je kunt wel degelijk heel goed zien of er mooie strakke lijnen gezet zijn en of het mooi symmetrisch is. En een lelijke tattoo is ook lelijk als hij net gezet is.
Jims Tatto in Den Bosch, en Ozzie van studio North Site in Veghel.
Erg goed met letters en symbolen zijn ze, elke tatooeerder heeft zijn eigen specialisme, daar moet je dus goed naar kijken.
grtzz en succes