Wat zijn belastingtechnisch de regels als je kleding uit China wilt importeren? Hoeveel belasting moet je in Nederland over het product betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hoeveel belasting je hierover moet betalen ligt aan het product en de kosten ervan.
Je kan wel veel informatie hierover vinden op
http://www.douane.nl/zakelijk/invoer.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor kleding gelden hele specifieke regels, afhankelijk van het type kleding. Zie de bron voor de gehele lijst. Voor spijkerbroeken geldt bijvoorbeeld een tarief van 12%

Bovenop het douanetarief betaal je ook nog 19% BTW. Die BTW betaal je over zowel de kosten van de kleding, als het vervoer. Als je een bedrijf bent, dan kan je deze natuurlijk wel aftrekken bij de voorbelasting.

Let op dat je vervoerder daarnaast (vaak) nog inklaringskosten rekent (dus een vergoeding voor hun administratie). De hoogte hangt af van de vervoerder en de hoeveelheid.