Welke alternatieven zijn er voor pinnen via een analoog lijn voor ondernemers?

Hallo,

Mijn ouders hebben een horeca onderneming met een pin apparaat dat werkt via een analoog telefoon lijn.
Deze analoge telefoon lijn is van KPN waardoor je per pin
transactie betaald. Dit is door de jaren heen fors opgelopen.
We kregen te horen dat als je overstapt
naar een ISDN lijn een vast bedrag betaald bij KPN van €10 per maand ongeacht het aantal transacties.
Is het proces om een analoog lijn om te zetten in een ISDN lijn moeizaam? Want naast de telefonie lijn voor het pinnen zijn er ook een telefonie lijn voor de vaste telefoon,
en een ADSL lijn voor internet.

Of zijn er nog andere (goedkopere) alternatieven waardoor de analoge lijn behouden blijft
of overige mogelijkheden?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Best en meestgebruikte optie is pinnen over IP. Dan betaal je een vast bedrag per maand voor de transacties aan je internet provider.

De transacties zullen ook een heel stuk sneller verlopen als nu. Vraag dit eens na bij je internet provider en vergeet vooral de leverancier van het pin apparaat niet te vragen of het pin apparaat ervoor geschikt is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

"PINnen over IP", is een verbinding van het pinapparaat via het internet in plaats van de telefoonlijn. Dat is beschikbaar voor een vast bedrag per maand. Er zijn verschillende aanbieders, er staat op de site van XS4All een uitleg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook mobiel (draadloos) pinnen zodat je telefoon beschikbaar blijft.