Mag ik de nog openstaande factuur van de dubbel betaalde factuur aftrekken en het verschil aan hem retour betalen?

Debiteur betaald factuur na 2 maanden. Normale betalingstermijn is 7 dagen. Maar debiteur betaald factuur dubbel. Debiteur heeft nog een andere factuur openstaan waar de betalingtermijn ook van verstreken is. Debiteur vraagt nu om retour betaling van de dubbel betaalde factuur.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Ja, dat mag. De klant voldoet niet aan de gestelde betalingsvoorwaarden.
Ik zou het dubbel betaalde bedrag overmaken. En niet in discussie gaan, dat heeft weinig zin, aangezien de klant al veel te laat is met betalen.
Dan maar hopen dat de tweede factuur alsnog betaald wordt.
Een eventuele toekomstige bestelling pas leveren ná het betalen van de rekening.
NB Als het voor jou grote bedragen zijn, dan gewoon verrekenen. Een slecht betalende debiteur hoeft dat niet met kwade opzet te doen. Dat kan ook omdat hij/zij weinig financiële middelen heeft en bijna failliet is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Computoon
8 jaar geleden
Een slecht betalende debiteur is geen klant maar een kostenpost. Als een debiteur niet betaalt omdat hij te weinig financiële middelen heeft, maakt hij van zijn probleem het probleem van de leverancier. Banken zijn niet voor niets uitgevonden.