Gedeelte van perceel gekocht, maar welk huisnummer heb ik nu?

Totaal perceel grond ± 4000 m2, ik heb zakelijk aangekocht 2500 m2. In de koopakte wordt aangegeven straatnaam 5,7 en 9 (3 huisnummers dus), maar welk huisnummer kan ik nu verder? Ik weet dat via de gemeente op een gegeven moment een huisnummer/adres wordt gegeven, maar ik zou het graag nu al willen weten. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Op de bij de koopacte geleverde kadastrale kaart zijn de perceelnummers aan gegeven. Daar kunt u aan zien welk perceel, of gedeelte ervan, nummer 5 genoemd zou moeten worden en welk perceel (of deel ervan) nummer 9 zou zijn.

Als er al huisnummers aan gegeven zijn is er ook een grote kans dat er al eerder op gebouwd is geweest, of dat er vergunningen voor bouw aan gevraagd zijn waarop die nummering is gebaseerd.

1e is dus; kadastrale kaart bij de koopacte goed bekijken, en de koopovereenkomst.
2e is informeren bij de gemeente naar eerdere bebouwing of eerdere bouwvergunningaanvragen.

Toegevoegd na 2 uur:
Misschien ff een voorbeeld:
kadasteraal sectie L nummer 1121 en sectie L nummer 1123 liggen bijvoorbeeld aan weerszijde van het door u gekochte perceel sectie L nummer 1122.
1122 omvat dus de 4000 vierkante meter, waarvan er 2500 zakelijk aangekocht zijn.
Aan de kant van perceel 1121 ligt dan huisnummer 5 op uw perceel 1122, en aan de kant van perceel 1223 ligt huisnummer 9.

Kan ook zijn dat het kadaster de 4000 vierkante meter al in 3 percelen heeft verdeeld. Hoezo is eigenlijk het kadaster er niet bij geweest toen u 2500 vierk. meter van de 4000 m2 grond aanschafte ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In uw aanvulling zijn er twee momenten waarop ik zou zeggen dat perceel xxx1 het huisnummer 5 heeft gekregen. Beide keren schrijft het kadaster dat.
Echter op de kadastrale kaart is het onduidelijk. Maar omdat het een huisnummer betreft en niet een perceelnummer is het niet de zaak van het kadaster om daar uitsluitsel over te geven. De gemeente kan dat echter wel.
En ik vermoed uit de overige gegevens dat inderdaad
xxx1 xxxstraat no 5 zal zijn. En dat het kadaster wat te onnauwkeurig is geweest met het inschrijven van de huisnummers in de kadastrale kaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuus. Dat moet zijn:
In uw aanvulling zijn er twee momenten waarop ik zou zeggen dat perceel xxx1 het huisnummer 5 heeft gekregen. De eerste keer in de akte van levering en de tweede keer schrijft het kadaster dat.
ik zou dus zeggen 5 t/m9. Je schrijft dat gewoon met een streepje, zo zijn wel meer adressen, dus je bent daarin niet bijzonder.

Dus: adsresstraat 5-9, 1819 LP KANSBROEK