Hoe heet het als jij samen met iemand anders de eigenaar van een bedrijf bent?

Ben je dan een mede-eigenaar of zo of staat dat lager als eigenaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Dat is dan inderdaad mede-eigenaar en dat geldt ook voor je compagnon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja mede-eigenaar. Of directeur. Als de personen het bedrijf op beide namen hebben staan en ze stoppen er evenveel tijd en energie in dan ben je toch beide gewoon eigenaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vennoot (zn) : aandeelhouder, associé, compagnon, deelgenoot, deelhebber, firmant, geassocieerde, handelsgenoot, mede-eigenaar, partner
partner (zn) : aandeelhouder, associé, compagnon, deelgenoot, firmant, handelsgenoot, mede-eigenaar, vennoot zijn zo wat termen die de lading kunnen dekken.

Verder zijn jij en de andere mede eigenaar van gelijke hoogte, waarde binnen het bedrijf.

Je moet natuurlijk wel alles in overleg doen, je kunt niet al het beleid er in je eentje 'doordrukken'
Soms houdt dat ook in dat je ''water bij de wijn moet doen''

Simpel gezegd, ja, je bent wel de baas, maar moet rekening houden met de ander, net als je relatie tot je vriend(in, bij wijze van spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je samen de aandeelhouder bent van een besloten vennootschap dan is de vennootschap eigenaar van de onderneming,omdat de vennootschap ook een persoon is, zij het een rechtspersoon.
Dat is geen goed antwoord op de vraag.
Meestal heb je in zo'n geval een VOF, een Vennootschap onder Firma. De vennoten daarvan, (dat kunnen er twee of meer zijn) zijn de eigenaren. Zij zijn allemaal hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden, dus niet elk voor de helft of een derde. Een vennoot kan ook een rechtspersoon zijn.
Of je namens de VOF zonder instemming van de andere venno(o)t(en) rechtshandelingen mag verrichten hangt ervan af of je volledig of beperkt bevoegd bent. Dit moet je vastleggen en staat vermeld in het Handelsregister bij de Kamer van Koophandel. Het kan zo zijn dat elke vennoot op eigen houtje bijvoorbeeld contracten tot een waarde van EUR 10.000.- mag afsluiten, maar dat voor contracten met een hogere waarde de handtekeningen van alle vennoten vereist zijn.
Hoe de eigendomsverhoudingen tussen de vennoten onderling zijn geregeld kunnen ze zelf bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+