kan ik mijn leaseovereenkomst annuleren na het teken van overeenkomst

Ik voel me opgelicht door leasebedrijf.
en wou graag weten of ik leaseovereenkomst kan ongedaan maken

Toegevoegd na 52 seconden:
heb ik misschien een bedenktijd ?
het is financieel lease

Toegevoegd na 10 uur:
omdat er op leaseovereenkomst een andere kenteken met pen geschreven is dan waarvoor ik offerte heb aangevraagd.

daarom voel ik me opgelicht.

als bewijs heb ik wel email met de offerte.

Toegevoegd na 11 uur:
is er geen weg om van af te komen
ik weet dat ik getekend heb, maar alleen voor krediet.
toen ik tekende stond de kenteken van de auto niet op de leaseovereenkomst.dat is pas later met pen erbij geschreven en dat is ook de verkeerde auto.

Toegevoegd na 11 uur:
contract werd eerst door mij getekend. toen was er nog geen handtekening van leasebedrijf. dus nam medewerker van autobedrijf alle papieren mee ik had niets, later kreeg ik de overeenkomst thuis gestuurd met handtekening van leasebedrijf. nu stond er kenteken bij wat niet tijdens tekenen stond.

Toegevoegd na 12 uur:
op de overeenkomst die ik per post ontvangen heb, staat duidelijk dat ik op 22-07-2011 heb getekend en leasebedrijf op 28-07-2011

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Antwoorden (3)

Je overeenkomst of te wel het contract is getekend. daarmee heb je je verboden aan de leaseovereenkomst.
Hiermee is de auto besteld om gelevert te worden. Dus je kunt er niet meer onderuit zonder kosten te betalen. Je hebt geen bedenktijd meer.

Toegevoegd na 4 uur:
Als jij een contract ondertekent kijk je toch of het klopt wat er staat. Als het niet klopt teken je niet. Dus tekenen is lezen en controleren. Als je tekent ben je akkoord.

Toegevoegd na 5 uur:
ik mag aannemen dat je een getekende versie hebt als dat zo is kan je bewijzen dat je iets hebt getekend dat anders is dan wat je nu verteld. na ondertekening krijg je ook het contract mee dus

Toegevoegd na 6 uur:
Rare gang van zaken het lease bedrijf tekent eerst daarna jij. Tussentijds mag niets verandert worden of bijgevoeg. Als je dat kan bewijzen is het contract ongeldig.

Toegevoegd na 7 uur:
Heeft de lease maatschappij iets verandert in het contract tussen 22-7 en 28-7 en als dat zo is kan je dat bewijzen bijvoorbeeld aan de had van je offerte. Dan kun je er onderuit.
ronron1212
12 jaar geleden
Door te tekenen is de overeenkomst bindend geworden. Tenzij je noet bevoegd was om te yekenen omdat je bv minderjarig if ontoerekeningsvatbaar bent. Maar daar ga ik niet vanuit.

Nu moet je in het contract en de voorwaarden die daarbij horen gaan lezen wat je 'escapes' zijn. Als zij de zaken bewust verkeerd hebben voorgesteld dan kan er sprake zijn van dwaling en kun je je mogelijk beroepen op een onrechtmatige daad. Maar als je zelf het niet goed gelezen hebt, dan heb je pech (wel iets geleerd).

Voor juridisch advies kun je terecht bij je rechtsbijstandsverzekering, of bij een rechtswinkel (zie internet).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gevoel is zeker geen reden om een gesloten overeenkomst te ontbinden. Het is altijd raadzaam om voordat je iets tekent er over na te denken, dus bedenktijd nemen voordat je tekent.

Je kunt de overeenkomst in overleg ongedaan maken en daarvoor moet je vrijwel zeker een schade- en kostenvergoeding betalen aan de leasemaatschappij.