Koninklijke Tichelaar uit Makkum (1572) is weliswaar het oudste familiebedrijf in Nederland, maar er zijn nog oudere bedrijven in ons land, namelijk Brand Bier (opgericht in 1340) en Oranjeboom (1543). Dat zijn overigens nog "jonkies" vergeleken met het oudste bedrijf ter wereld: het Japanse hotel Keiunkan (opgericht in het jaar 705) viert in 2011 zijn 1306-jarig bestaan.

Toegevoegd na 6 minuten:
Volgens ingewijden zou Koninklijke Tichelaar ook niet het oudste familiebedrijf in Nederland zijn. Die eer komt toe aan Touwfabriek G. van der Lee, die al sinds 1545 bezig is om alle eindjes aan elkaar te knopen (en dat schijnt ze aardig te lukken):
http://www.touwfabriekvanderlee.nl/index.php
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Japanse bedrijf Kongo Gumi, gespecialiseerd in het bouwen van tempels, werd opgericht in 578 :-) +
Annswers
12 jaar geleden
heel interessant bedankt Pieter!

Andere antwoorden (1)

Aardewerkbedrijf Koninklijke Tichelaar uit Makkum. Bestaat volgens onderstaande bron sinds 1572.