Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik een product namaken -zonder logo's van het bedrijf op het product enzovoort- dat geen patent heeft in mijn land?

Ik heb een product gezien, dat nog op dit moment heel exclusief te verkrijgen en nu alleen nog in Japan en een enkele website. De prijs is voor mijn gevoel veel te hoog, en ik denk zelf dat dit product voor veel goedkoper is aan te bieden als het in China wordt geproduceerd bijvoorbeeld.
Mag ik daarnaast ook het product zomaar importeren en verkopen in Nederland als zij daar geen patent hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
911

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zolang je er geen patenten mee schendt mag het, maar (aannemend dat het om technologie gaat) Apple en Samsung hebben zo'n beetje alles in patenten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt me wel veilig, maar het verzenden is ook extreem duur (net zo duur als uit japan waarschijnlijk).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het in Nederland maakt en het patent is niet geldig in Nederland kan je niks gebeuren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het mag zelfs niet in China zijn want daar geldt het patent waar het ook vandaan komt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veilig!
ja hoor, als het geen patent heeft mag het ALTIJD
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding