Wat is de simpelste manier om patent aan te vragen? nationaal en internationaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou in gedachten, dat landelijk, europees en internationaal of wereldwijde patenten of octrooien HEEL VEEL geld kosten!!! Persoonlijke ervaring mee.
Maak een afspraak bij een octrooi bureau, zij kunnen je vrijblijvende uitleg geven over de gang van zaken, en de kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie wel voor de info, heel bruikbaar...;-) thanks 

Het beste antwoord

Je moet voor ieder land waarin je je vinding wilt registreren apart een octrooi aanvragen. Dit artikel gaat over de kosten en regels voor octrooien die binnen Nederland geldig zijn. Informatie over het registreren van uitvindingen in meerdere landen vind je in onze artikelen over Europese en wereldwijde octrooien. Tips om te bepalen voor welke vindingen en in welke situatie je er verstandig aan doet ook octrooien in andere landen aan te vragen kun je hier vinden.

Twintigjarig octrooi
Een octrooi is twintig jaar geldig is. Als je de aanvraag zelf schrijft, ben je € 120,- kwijt voor een twintigjarig Nederlands octrooi. Je kunt deze aanvraag zelf indienen bij Octrooicentrum Nederland. Dit is een agentschap van het Ministerie van Economische zaken dat octrooiaanvragen in Nederland verleent en beheert.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor de info! 
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog bedankt voor de info!

Andere antwoorden (1)

Wanneer u een uitvinding hebt gedaan, kunt u daarvoor bij NL Octrooicentrum (Agentschap NL) een octrooi (patent) aanvragen. Het octrooirecht beschermt uw uitvinding. Dit betekent dat een ander niet zonder uw toestemming uw idee of ontwerp mag overnemen of toepassen. Elke octrooiaanvraag wordt gepubliceerd.
Octrooi aanvragen in het buitenland

Een uitvinding is alleen door een octrooi beschermd in die landen waar octrooi is aangevraagd en verleend. Voor een octrooiaanvraag in het buitenland kunt u terecht bij het Europees Octrooibureau (EOB), de World Intellectual Property Organization (WIPO) of de afzonderlijke nationale bureaus van de landen waar u een octrooi wilt aanvragen.
[http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/octrooien?gclid=CKSJ8ZuMv6gCFcEm3godaGsbqA]

Vraag hiermee een octrooi aan: http://www.octrooicentrum.nl/images/stories/download/formulieren/2010/01_aanvraag_octrooi_4.pdf